Een merk dat klopt, een verhaal dat overtuigt en een website die werkt.
Je merk voelt als een compromis. In elk gesprek moet je opnieuw uitleggen wat je doet. Niet omdat je werk niet goed is, maar omdat je verhaal niet scherp is.
Ik help MKB-bedrijven hun positionering aanscherpen, een huisstijl ontwikkelen die klopt met wie ze zijn en een website neerzetten die past bij waar ze nu staan — en waar ze naartoe willen. Alles in lijn: merk, verhaal en uitstraling.
We starten bij de kern
Positionering gaat voor mij over de vraag 'Wie ben je nu, waar kom je vandaan en waar wil je naartoe?"
Door gesprekken met jouw medewerkers en klanten onderzoek ik de rode draad, en wat jouw uniek maakt. Met een markt- en concurrentieanalyse kijk ik naar wat jou onderscheidend maakt. Door te kijken naar wie je bent en welke ruimte er nog in de markt is bepalen we samen positie. Met een positionering die intern én extern klopt en zo je klanten en medewerkers in beweging zet.
Deze positionering doorleven we in twee workshops die ik vervolgens verder uitwerk in een merkverhaal, nieuwe huisstijl, tone-of-voice en website ontwerp. We doorlopen dit complete traject — van strategie tot website — in 12 tot 16 weken.
Samen onderzoeken we wat jouw bedrijf uniek en onderscheidend maakt. Door in gesprek te gaan met jouw medewerkers en klanten onderzoek ik wat jouw goud is. Ook maak ik een markt- & concurrentie analyse.
De inzichten vertaal ik naar jouw merkverhaal. Een authentiek en inspirerend verhaal over wie jij bent en wat je doet. Met een duidelijke pay-off, krachtige kernwaarden en herkenbare huisstijl.
We gaan aan de slag met een nieuwe, frisse huisstijl die past bij wie je bent. Met een duidelijk huisstijl handboek en formats voor bijvoorbeeld brochures, presentatie of je website die je direct kan gebruiken.
Je website krijgt een nieuwe look. Ook denk ik mee hoe we jouw website beter kunnen laten converteren. Door bijvoorbeeld je aanbod slimmer te structuren of anders te promoten.
Maatschappelijk Zorg Vastgoed startte zonder eigen website of merkidentiteit. Samen bouwden we aan een strategische positionering, een merk dat hun maatschappelijke missie én zakelijke ambitie weerspiegelt, en een website die vertrouwen wekt bij zorgverleners, gemeenten en investeerders.
“Je expertise heeft ons enorm geholpen bij de zoektocht naar een eigen identiteit. Je blijft kritisch, bent flexibel maar houdt goed vast aan je stappenplan. En daarna kreeg dit smoel door een verfrissende website.”
— Benno van Bergen, Maatschappelijk Zorgvastgoed
Contour Fine Tooling is wereldwijd marktleider in diamant-precisietooling. Hun merk bleef achter bij hun positie. Ik herijkt hun positionering, begeleidde het vernieuwen van huisstijl en website, en hielp hen bij het aantrekken van de juiste marketingcapaciteit.
“Nadine is very efficient and pleasant to work with. The partners she works with delivered great work with our new brand identity, photo shoot and website.”— Michael Eneberg, CEO Contour Fine Tooling
ProCleanroom ontwikkelt hoogwaardige cleanroomoplossingen voor de hightech-, farmaceutische en medische sector. Voor hun verbruiksartikelen realiseerde ik een schaalbare B2B-webshop — als strategische uitbreiding van hun merk en marktpositie.
Van huisstijl en content tot e-commerce en fulfilment: het resultaat is een professioneel platform dat technisch klopt én commercieel presteert.
“Het werken met Nadine is in een paar woorden samen te vatten: professioneel, deskundig en punctueel. Dankzij haar regie tussen alle partijen is dit project meer dan succesvol verlopen. Bij een volgend project werk ik weer graag met haar samen.”— Hugo Woudsma, marketing manager ProCleanroom
Ik maak graag kennis en hoor meer over jouw bedrijf, ambities en waar je naartoe wilt. Vrijblijvend, digitaal of met een echt kopje groene thee.
Weet je nog niet zeker of je behoefte hebt aan een totaal traject? Start dan met de quick scan: een snelle, scherpe analyse van je merk, marktpositie en online uitstraling. Binnen 1 week.